Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Na Princeton University vyvíjí systémy pro existující radary, které mají vidět i za roh. Díky tomu by měly vědět, zda se vozu neblíží do cesty chodec, cyklista nebo jiné auto, což má zvýšit bezpečnost.
JFO (85) | 30.6.20200:39
Někdy není potřeba ani vidět za roh, ale na převrácený náklaďák v přímém pohledu:
https:­/­/www.seznamzpravy.cz­/clanek­/teslu­-pry­-ridil­-autopilot­-prehledl­-prevraceny­-kamion­-a­-narazil­-do­-nej­-108351

Pohled za roh může být skvělá věc třeba v pouličním boji, kde jakákoliv informace zpoza rohu může rozhodnout mezi životem a smrtí. Ale u auta typicky hrozí, že se objeví nějaké fantomové odrazy kdovíčeho. A když to nebude 100% spolehlivé, tak takový asistent třeba způsobí havárii při bezdůvodném brždění.

Tesla předvedla, že náklaďák, který nepřehlédne ani slabozraký, její tzv. ­"autopilot­" nezaregistruje.
Odpovědět0  1
DarkRichelieu (1234) | 27.6.20209:24
Lepší by bylo, kdyby každý účastník provozu měl svoje sdílené GPS souřadnice, jeho velikosti a rychlosti a informace z radaru, kamer a třeba i jiných pomocných zařízeních umístěných na silnici. Tím by se získalo daleko více informací. Ano hodně lidí bude mít zase řeči o soukromí a že někdo bude vědět kde jste a kam jezdíte, tak ať si sedne do autobusu.
Odpovědět1  1
honza1616 (3702) | 1.7.20200:55
přesně tak, GPS a sdílení dat pro vozidla v nejbližším okolí by bylo nejjednodušší,
radar, lidar a jiné funkce jsou sice i tak nepostradatelné a mají svoji opodstatněnou funkci ale sdílení dat z GPS je jednoznačné, otázkou je přesnost
na mé S8 chytám všechny navigační satelity a že jich je opravdu hodně, včetně ­"nejpřesnějšího­" Galilea který by měl určovat přesnost až na 30cm dle Wikipedie
ted v noci :­)­) jsem vylezl ven na balkon ­(na pravém screenu červená tečka­) a polohu mi to určuje cca o 5­-6 metru daleko
mapy.cz i Google mapy to určuji stejně.
https:­/­/ctrlv.cz­/shots­/2020­/07­/01­/kElv.png
tolik asi k přesnosti dnešních GPS, nelze to úplně brát jako 100% zdroj kvalitních dat
Odpovědět0  0
luky_pribyl (95) | 1.7.202013:27
Argument soukromí je sice vážný, ale není neřešitelný. Data mohou být anonymizovaná, lze to zařídit. I když v době, kdy je každý 24­/7 stopován mobilním telefonem... Obávám se, že i přes to nějaké sdílení informací o pohybu by mělo prakticky nulový význam. Mezi zcela obvyklým provozem a kolizí bývají desetiny vteřiny. Nějak si neumím představit, že by to nějak výrazně mohlo zvýšit bezpečnost ­(alespoň při současných technologiích, s 5G MOŽNÁ, ale ping LTE, nepřesnost GPS apod.­). Prostě to, že auto za řeže zatáčkou v protisměru přejelo mimo svůj pruh dnešní technologie nejsou schopny snad vůbec rozpoznat, natož včas a adekvátně zareagovat. Jedné, co by to mohlo zvládnout je situace, kdy by se zprava zpoza překážky velkou rychlostí řítilo auto a nemělo dát přednost v jízdě. Ale stejně si to při dnešních odezvách a přesnosti navigačních systémů neumím představit. Protože malé přibrždění nebo nepřibrždění v takové situaci rozhodne o kolizi. To už by bylo bezpečnější a předvídatelnější nechat takový systém prostě přibrzdit všude, kam nevidí...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.